Wednesday, September 16, 2009

Liten tunika

En tröja har blivit förvandlad till en liten tunika. Jag minns att jag köpte den för ett antal år sedan. Tyvärr blev den aldrig någon favorit i gaderoben, men tyget är så fint att jag aldrig kunnat göra mig av med den.
Ja, den som spar den har... Det är kul när sparade ting kommer till användning, även om det i vissa fall kan dröja ett tag! (Mannen gnäller en del på mitt hamstrande...hmrf)
Små fina märkningar har jag sett på andra bloggar... Jag blev också sugen på små fina lappar att märka mina saker med. Uppe i halskanten syns min variant. Inget märkvärdigt alls, något enkelt och lite diskret, precis i min smak. Men visst blir det något alldeles extra med en liten lapp, och så snyggt!

Knapphålet blev inte som jag först hade tänkt mig. Eller, det blev inget knapphål alls...
Ibland är jag bara för snabb!!
Jag gjorde helt enkelt fel när jag klippte till delarna och tänkte inte till ordentligt...!? Men det löste jag med att fläta en liten ögla som jag sydde fast i sömmen när jag vändsydde sprundet.

2 comments:

maja said...

fin tunika, bra när man kan ta reda på något som man inte kan ha eller innte vill ha. Jag gjorde ett liknande projekt i somras. fina handledsvärmare i förra inlägget.

fale artut said...

Då var det ju en mening med att du glömde, eller inte tänkte! Nöden är uppfinningarnas moder!