Friday, May 22, 2009

Pyjamas och stolsdyna


I två dagar har symaskinen gått varm... Jag har haft sällskap under bordet av lilltösen som har suttit och dragit mig i byxbenet. Och den stora vilden har suttit på bordet och tagit hand om pressarfoten "ska den upp nu mamma; nej, jag skulle ju..." Sen måste det pausas för div vardagssysslor som matlagning, blöjbyten, matning, läggning, tröstning och allt vad det nu innebär att vara hemmamamma. Händelserika dagar med andra ord.

En av mina tröjor fick offras för att bli pyjamasen. Jag tryckte mönstret först, men den här gången använde jag färdiga stämplar. Min kompis sydde en dyna till sin barnstol (bebisens) för ett tag sen, och det blev så himla snyggt. Jag hittade ett mönster i mina gömmor, men ingen beskrivning, så jag gjorde lite som jag tyckte.

No comments: